venerdì 28 ottobre 2011

Pizzeria Sorbillo

Amo la pizza, in ogni Stato, in ogni città, in ogni paese amo mangiare pizza. La pizza più buona, però, è quella che mangio a Napoli e oggi voglio svelarvi il nome della mia pizzeria preferita: Sorbillo. 
La pizza da Sorbillo è grande più del piatto, è sottile, morbida e succulenta. A parer mio non ce ne sono di migliori.Di solito prendo sempre la Margherita, la regina delle pizze. Questa volta ho preso una Diavola. Guardate che pizza!

I love pizza! I eat it in every country, city and town I visit. But the best pizza is neapolitan one! I think that the best pizzeria in Naples is "Sorbillo".
Sorbillo Pizza is big more than the plate, is subtle, creamy...amazing!
The best pizza of ever is Margherita, of course! However this time I've chosen "Diavola", with hot salami.  


E questa invece è con mozzarella, panna, prosciutto cotto e gorgonzola. Io non sopporto il gorgonzola e infatti questa non l'ho neanche assaggiata, ma ha davvero un ottimo aspetto! 

This one is with mozzarella, heavy cream, ham and blue cheese. I hate blue cheese, but this pizza looks so yummy!

 



                                                          Pizzeria Sorbillo
                                                       Via dei Tribunali 38
                                                                   Napoli

2 commenti:

sgjolinar ha detto...

Have you come across the pond yet for pizza? New York will blow you away with their variety and deliciousness of our pizza. However, if you go anywhere else in America and eat that pizza, it will be terrible. :)

Sarah ha detto...

Wow!! Those are amazing-looking pizzas! I could eat like all the crust! Yum! :) Thanks for visiting my blog today...have a great weekend!

Sarah